تنويه هام

تنويه هام

المركز الاعلامي

26/03/2021

وذلك لطلاب الفرقتين الأولى والثالثة ايام السبت والأحد والاثنين وطلاب الفرقتين الثانية والرابعة ايام الثلاثاء والأربعاء والخميس، وذلك بالتزامن مع البدء الفعلي من الغد في عقد محاضرات الفصل الدراسي الثاني على المنصه .
لذا نرجو الإنتباه جيداً للتعليمات الآتية :-
1- الدخول على المنصة من خلال الرابط التالي menofia.education
2-الناس اللى بتدخل بالرقم القومي تكتب الأرقام بالإنجلش مش بالعربي عشان مش هتتقبل.
3-مستخدمى الموبايل قدامك حل من الاتنين:
    1-انك تنزل ابلكيشن اسمه moodle وتدخل لينك المنصة عليه وتدخل وتتصفح موادك من عليه.
    2- انك تستخدم متصفح اسمه google chrome اللى يعتبر أفضل متصفح يدعم خدمات المنصة ويشغلها معاك بدون مشاكل.
4- الناس اللى بتستخدم الكمبيوتر تستخدم أى متصفح عادى ولكن يفضل google chrome أيضاً.
5- لو انت نسيت الباسوورد أو مش عارف الخطأ فين ف الدخول على المنصة متتردش لحظة ف انك تبعت البيانات المطلوبة على الفورم دا  https://docs.google.com/.../1FAIpQLSfv6VvwDSqP8s.../viewform   مع مراعاة ان الخانة اللى مطلوب فيها أرقام تكتب الأرقام دى بالإنجلش مش بالعربي، خانة الميل الأكاديمي لو مش فاكرة أكتب أي ميل عندك فاكره.
6-لو عندك أى مواد ناقصة أو زيادة أو فيه لخبطة أو مشاكل في الحساب بتاعك على المنصة ابعت مشكلتك على الفورم دا  https://docs.google.com/.../1FAIpQLSfAhZ5XXyNzGa.../viewform
 7- هتلاقي مواد الترم الأول لسه موجودة عندك ملكش دعوة بيها، مش هتأثر عليك ولا علي شغلك لحد ما يتم حذفها من قبل إدارة الجامعة،،،
8- في حال وجود أي مشكلة، يرجى التوجه التوجه لوحدة الـIT في المبني الجديد بالدور الرابع خلف مدرج الحضارة والأعضاء اللى هناك هتساعدك في حل مشكلتك على الفور.
9-يرجي متابعة المنصة بشكل يومي عشان هيبقا عليها شغل الكتير الفترة الجاية، ف رجاءاً التزموا الدخول عليها يوميا ونفذ كل ماهو مطلوب منك.
 وخالص التمنيات بالنجاح والتوفيق لأبنائنا الطلاب.

 

 

 

 

 



Top